Terug op het vaste land - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu Terug op het vaste land - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

Terug op het vaste land

Blijf op de hoogte en volg Glenn

11 Januari 2017 | Australië, Port Fairy

08 t/m 10 januari 2017
Daar zijn we weer met een verslagje van onze trip vanaf kangaroo Island naar THE Grampians waar we morgen een verslag van maken.
De trip vanaf kangaroo Island stond in het teken van zsm het eerste deel van de reis maken zodat we snel in THE Grampians konden zijn om het daar allemaal te zien.
Vanaf port Fairy begint straks de Great Ocean road drive, richting Melbourne!

Zoals gezegd zijn we vanaf de veerboot richting Victor Harbour gereden om daar te gaan lunchen. Toen we daar aankwamen bleek er een soort van jaarmarkt te zijn met allemaal leuke kleine kraampjes en een kermis. (Altijd leuk !)
Ook reed er een ouderwetse paardentram van de ene kant van het water naar de overkant en terug. Dit hebben we natuurlijk ff meegepikt en vastgelegd.

De volgende stop werd Meningie, waar we de nacht zouden verblijven in het Waterfront motel, met de nadruk op zouden !!
Toen we daar aankwamen zagen we al gelijk een hoop dooie vliegen voor een raam liggen en nadat we onze sleutel kregen bleek dit ook nog eens van onze kamer te zijn. Nouja kamer...... Vergelijk het maar met een politiecel maar dan erger, hahaha! Dus dat gingen we dus niet doen!
Ff rond gereden en toen vonden we een ander zeer leuk motel met een zeer vriendelijk eigenaresse die ons gastvrij ontving en ons de motelkamer liet zien met zitje. Dus die keuze was snel gemaakt, zeker omdat we tegenover in het park lekker konden gaan bbq-en maar geen biertje mochten drinken. ( dit is verboden op openbare plaatsen) dit was geen probleem voor ons!
De kamer was heel zuiver en we hebben er heerlijk geslapen.

De volgende ochtend zijn we ons klaar gaan maken voor de langste rit voor 1dag, 310km. Vanaf Meningie naar Mount Gambier.
Onze eerste stop zou zijn in Robe, cape Jaffa, waar we lekker een bakkie koffie hebben gedronken en Jeanine een sanitaire stop moest maken. Vervolgens zijn we lekker op het gras gaan liggen in het park om ff uit te rusten, waarna we onze weg hebben vervolgd naar de volgende stop Beach Port, waar we hele mooie foto's hebben gemaakt van zeilboten en de zee.
We zijn toen gaan lunchen, eigen gesmeerd bammetje, op een uitkijktoren. Met een uitzicht wat ik niet kan beschrijven maar alleen kan laten zien met een video of foto ( kijken !!!)
Daarna hebben wij het laatste stuk gereden naar Mount Gambier om in te checken in het Best Western hotel waar we nog ff lekker een duik in het zwembad konden nemen voordat we de stad gingen verkennen.
Het is bijna niet te bevatten dat 1 zo'n stadje zoveel bezienswaardigheden heeft: 2 vulkaankraters die gevuld zijn als een meer en 1 daarvan is door de organische samenstelling kobalt blauw !!! Vervolgens zijn we naar een uitkijktoren gelopen, steigingspercentage 45% (!) waar we een geweldig uitzicht over de omgeving hadden, en daarna hele dikke kuiten van de klim !
Ook was er een grot midden in de stad waar een film over de oorspronkelijke bewoners van Australië werd vertoond met een lichtshow, de aboriginals.
Last but not least, een "sink-hole" waar het Willem-2 stadion zo in zou verdwijnen, WTF !!
Tijd om te gaan slapen

Onze laatste rit voor de Grampians zou gaan vanaf Mount Gambier naar Port Fairy.
Met een tussenstop in Portland! Deze zeer moderne plaats met heel veel jachten en hemelsblauwe zee was een leuke plaats om rond te kijken. Zoals reeds gewend gingen we eerst naar het info centrum van de stad, want dat is hier normaal.
Deze aardige mevrouw vertelde ons dat er nog veel meer te zien was, (het zal toch eens een keertje niet zijn !)
Het bleek nog echt te zijn ook, mooie surfstranden en boven op de berg een "versteend bos" en spuitgaten van zeewater in de rotsen.
Aangekomen in Port Fairy was het tijd om ff rust te nemen en ons fysiek en mentaal klaar te maken voor de wandeltochten in de Grampians.
Dus vroeg oogjes dicht en snaveltjes toe !!

• 11 Januari 2017 - 15:40

Johan Hermans:

Dag Jeanine en Glenn,

Ik ben weer bij in het reisverslag en heb ondertussen ook de foto's bekeken.

Dat ziet er wel heel anders uit dan onze Noordzeekust, indrukwekkend.

Ik ben ondertussen een keertje langs jullie huis gereden, alles oké.

Een goede reis verder en ik zie de verslagen wel weer verschijnen.

Met groeten,

Johan Hermans