Sydney, wat een wereldstad ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu Sydney, wat een wereldstad ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

Sydney, wat een wereldstad !

Blijf op de hoogte en volg Glenn

23 Januari 2017 | Australië, Sydney

Vandaag het laatste hoofdstuk van onze reis door Australië.
We zijn aangekomen op het vliegveld van Sydney en hebben deze keer gekozen om met de trein naar het centrum van de stad te gaan, want dat hebben we nog niet gedaan.
Als een stel pakezels zijn we naar de trein gegaan die ons naar station "wyngaard" gaat brengen, welke dicht bij ons hotel " The Grace" ligt.
Het was inderdaad niet ver het station vandaan, echter niemand had erbij geschreven dat het Bergje op was ! Want Sydney is een stad waar alle wegen omhoog en omlaag gaan net als een achtbaan.

Aangekomen bij ons hotel kregen we wel een gevoel dat we op een filmset waren beland omdat het een heel groot hotel was zoals je in films van Humphrey Bogard ziet. ( voor de jongere lezers onder ons, dit was een beroemde acteur, gotvr..... Ben ik al zo oud ?!?!?)r

Dus aan het hotel zal het niet liggen dat we ons hier niet zouden vermaken.
Nadat we onszelf hebben ingecheckt zijn we naar onze kamer gegaan waar we alletwee van genoten, zo tof was ie.

Nadat we ons in de kamer hadden gesetteld zijn we een rondje in de omgeving gaan maken en kwamen vlak achter ons hotel bij "Darling Harbour" uit. Een grote baai waar het uitgaansleven van Sydney is, met diverse eettentjes en bar's, dus dat kwam wel goed uit!
Rond door de baai gemaakt en over de brug terug gelopen waarna we vervolgens richting het hotel zijn gelopen.
Toen we ons rondje gingen maken zagen we al dat naast het hotel een vestiging van "Vapiano", een Italiaans restaurant waar alles vers voor je neus wordt gemaakt. Wij kennen dit concept uit Tilburg en uit Berlijn, waar we dit voor het eerst tegenkwamen.
Nadat we ons buik(je) weer vol hadden gegeten en een wijntje en een biertje hadden gedronken zijn we naar onze kamer gegaan om nog ff naar de Australian Open te kijken op tv, maar dit heeft niet lang geduurd want we waren alletwee erg moe!

De volgende ochtend optijd opgestaan om de stad Sydney te gaan verkennen, maar toen we buiten kwamen bleek het te gieten! Jaja ook dat kennen ze hier maar dan ook in 1x goed, van de portier kregen we paraplu van het hotel en zijn toen lekker gaan stappen door de stad want het was zeker niet koud.
Kaartje bij en stappen maar.........
Ivm het slechte weer zijn we maar verschillende "mall's" binnengegaan, met winkels die je alleen bij ons maar in de PC Hoofdtstraat ziet, niet normaal ( die prijzen)
Dus al bij al geen slechte dag voor Jeanine om lekker rond te kijken en voor mij ook niet omdat het wel leuk is om dit alles te zien.
Natuurlijk waren er ook pleinen met diverse eettentjes, ook dit was niet normaal om hier een keuze uit te maken. Het werd dus maar nasi goreng voor mij en sushi voor Jeanine .
Toen we hadden gegeten klaarde het buiten weer op en werd het weer mooi weer, wel een beetje broeierig!
We besloten richting Hydepark te lopen en zijn toen ook nog ff de st Mary cathedral ingegaan om een kaarsje op te steken voor iedereen die ons lief is!
Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar China town, wat volgens ons kaartje ook niet ver van ons vandaan zou liggen (als je het kaartje goed leest, ahum)
Na de " 80 van de Langstraat" te hebben gelopen hebben we eindelijk China town gevonden en ook diverse Ugg's shops, die ik niet meer kan zien !
Via China town naar het park gelopen waar men voorbereiding aan het treffen was voor het Chinees nieuwjaar. Van hieruit zijn we naar de Harbour gelopen omdat we wel heeeeeeel erg dorst hadden gekregen.
Lekker op een terrasje gezeten en genoten van het uitzicht. De volgende dag zouden we een hop-on , Hop- off kaart kopen voor de bus en de stad en Bondi Beach zo te verkennen, het was weer een topdag !

Zaterdagochtend de kaartjes voor de bus gekocht en het is stralend weer. We gaan eerst maar een ff een deel met de bus bekijken en rijden langs diverse bezienswaardigheden waar we zeker nog gaan uitstappen, maar nu hebben we besloten om eerst naar Bondi Beach te gaan omdat het zo' n mooi weer is en we ook graag daar aan het strand willen gaan liggen. Dus een uitgelezen mogelijkheid.
Op Bondi maar eerst ff een heerlijk broodje gescoord waarna we vervolgens deze lekker op het gras hebben opgegeten zoals iedereen hier doet tijdens z'n pauze.
Bondi is anders Dana de strandjes die we op de GOR hebben gezien en is heel massaal, maar nergen rotzooi of alcohol op het strand. Lekker liggen bakken in het zonnetje waarna we de bus weer hebben genomen om te " happy hour - en) in de haven.
'S avonds zijn we naar het beroemde "The Star" gegaan waar buiten een hotel en heel veel winkels ook een super groot Casino is. Hier hebben we voor het eerst van ons leven "craps" gespeeld, het spel wat je vaak in films ziet waar ze dobbelstenen over een tafel moet gooien, super leuk spel waar je voor weinig geld rdelijk lang kunt spelen. Ook hier waren ze weer super behulpzaam om uitleg te geven en te helpen.
Helaas niets gewonnen, Maarja ik had de hoofdprijs al bij me ! Hihi

Zondag zijn we naar Harbour bridge en naar het Opera House gegaan met de bus.
Ik heb al veel dingen gezien maar dit is wel heel indrukwekkend!
We zijn samen op de brug gegaan en tot het midden gelopen waar we een schitterend uitzicht hadden op het Opera House en de rest van de stad.
Vanuit de brug zijn we door "The Rocks", wijk bij de brug, gelopen en daar was een markt met diverse kraampjes en een eettentje met een super goede artiest, die heel goed zong.
Hierna zijn we de " Botanic garden" naar het Opera House gelopen met als tussenstop een plekje in het park om een "powernap" te doen. Hele mooie foto's gemaakt van het Opera House en de brug, en ook een heel leuk klein tentje gevonden waar we heerlijke ijskoffie hebben gedronken.
Door de Botanic Garden zijn we vervolgens weer richting de bus gelopen om als eindbestemming weer een kannetje "fruity Fresca" in de haven te nemen!!!!
Na het avond eten zijn we nog een boottrip gaan maken vanuit de Harbour richting de " Bridge" waar we enkele stops hebben gemaakt bij bezienswaardigheden, maar zeker ook de brug en het opera huis vanuit het water en heel mooi verlicht in het donker.
Nadat we in de baai bij het opera huis aan wal zijn gegaan zijn we wat winkeltjes gaan bekijken voor wat souvenirs en we hebben inderdaad het 1 en ander gevonden. ( verrassing)
Onze buikjes beginnen te knorren en we moeten nog terug richting Darling Harbour en het is ondertussen al na 22 uur, dus hopen dat we op deze (laatste) zondagavond nog wat kunnen drinken en eten.
Aangekomen in onze haven blijkt het inderdaad een dooie boel en is de drukte van de zondag middag verdwenen en is het er erg rustig en zijn de vele kroegjes en restaurants al aan het opruimen en het is "pas" 23 uur !!! Daar gaat onze laatste avond in Australië, terwijl we er nog eentje op wilden drinken en niet geheel onbelangrijk ook nog iets eten.
Gelukkig komen na wat zoeken nog 1 tent tegen waar we nog wat drinken kunnen en ook wat te eten, " ofcourse mate !" Dus een lekkere pizza besteld en een biertje en een wijntje en een geweldig uitzicht over de haven. Zo sluit je je vakantie af !
Heerlijk, dit is het leven !!! Terug naar het hotel voor onze laatste nacht, waar we niet in slaap kunnen komen omdat we, zond dat we het van elkaar weten, onze reis in gedachten nog eens aan het beleven zijn. Het zijn zoveel hoogtepunten dat we blij zijn dat we dit verslag hebben gemaakt, zodat we het zelf ook nog eens na kunnen lezen, want we zijn ( nu) alletwee niet de jongste meer, haha!

Vandaag gaan we om. 13 uur uitchecken en hebben in de ochtend op ons gemak uitgeslapen, gedoucht en onze koffer opnieuw gerangschikt zodat alles meekan. We hebben kunnen engelen dat we vanmiddag nog even gebruik mogen maken van het zwembad op het dak en daar mogen douchen voordat we naar het vliegveld gaan. Dus nog ff de laatste dingen gekocht en in een klein eettentje, nasi goreng met garnalen voor Jeanine en voor mij gadogado gegeten zodat we met een goed gevulde buik het vliegtuig in kunnen gaan.
Nadat we nog ff hebben gezwommen en hebben gedoucht zijn we om 16 uur met de taxi naar het internationaal vliegveld gegaan.

Hier hebben we wat rondgekeken en heeft Jeanine nog bij wat tassen gekeken. Ik met mijn grote mond " ga maar kijken of er iets leuks tussen zit voor je verjaardag"
Er zat inderdaad wel leuke tassen tussen maar die wilde ze toch niet hebben wat die kosten €4500,- !!!!! Pfffffffff
Dus die maar laten liggen en aan het laatste bericht van onze reis begonnen en nu aan het afmaken in ons vliegtuig, een Airbus 380-800 van Emirats.

Aan boord kregen we nog een verrassing want eigenlijk zouden we naar Dubai vliegen en dan door naar Amsterdam.
Echter we maken eerst nog effekes een tussenstop in Bangkok ! Zijn we daar ook weer geweest !

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben van ons verslag, als wij van onze reis. Zodat jullie een beeld hebben gekregen van onze reis in Australië!

See you later, Mate !!!

• 23 Januari 2017 - 13:18

Johan Hermans:

Dag Jeanine en Glenn,

Ondertussen heb ik ook jullie laatste meerdaagse reisverslag gelezen en ben ik helemaal bij.

De verslagen maken wij nog meer benieuwd naar de foto's en filmpjes die jullie hebben gemaakt.
    Ik zal die later nog wel zien.

Op dit moment zijn jullie weer op weg naar huis, kom veilig thuis en gauw tot ziens.

Johan Hermans

• 23 Januari 2017 - 14:33

Fifie Koks:

Lieve jeanine en glenn. Ben blij jullie laatste verslag vinnen te krijgen.. mijn hongerige nieuwsgierigheid naar jullie Sydney avontuur raakte een beetje van slag..hihi..
    Geweldig bedankt dat jullie je verhaal op papier hebben willen zetten voor ons... De thuisblijvers.
    Maar wij hebben niets hoeven missenn

• 23 Januari 2017 - 20:24

Piroschka:

Lieve Glenn en Jeanine, volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie gehad.
    Zo leuk om jullie ervaringen en avonturen te lezen.
    Benieuwd naar alle andere foto's en films.
    Laten we elkaar weer snel gaan zien!

Xx Piros

• 23 Januari 2017 - 23:41

Theo En Morna:

lieverds, nogmaals heel veel dank voor jullie leuke reisverslagen, wij zijn blij dat we op deze manier mee

mochten reizen door het mooie Australië.

Wij wensen jullie een goede reis en tot snel ziens!

Dikke kus, Morna en Theo