Phillip Island ( pinguïn's) - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu Phillip Island ( pinguïn's) - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

Phillip Island ( pinguïn's)

Blijf op de hoogte en volg Glenn

19 Januari 2017 | Australië, Phillip Island

Daar is tie weer, nu met een verslag van onze reis naar Phillip Island, het eiland waar nog maar 1 pinguïn kolonie zich nesteld terwijl er vroeger 8 of 9 kolonies waren.

Nadat we eerst een lekkere frappachinno in Melbourne hebben genomen bij Starbucks met natuurlijk weer wat te eten, zijn we met de auto op weg gegaan naar Phillip Island.
Het is wel ff wennen om hier in die mierenhoop te rijden met de auto, zeker als je de wegen op de Great Ocean Road gewend bent geweest waar je af en toe een auto tegenkwam.

Samen met Jeanine de route bekeken en richting het eiland gereden. 1 van onze laatste ritjes met onze auto in Australië .

Op het eiland aangekomen, via een hele lange brug, zijn we maar eerst even langs het informatie centrum gegaan om te kijken of er buiten de pinguïns nog andere dingen te zien zijn.
De pinguïns parade begint pas als het donker begint te worden, dus we hebben tijd genoeg om eerst even naar "Cows" te gaan, een klein plaatsje, maar met een winkelstraat zo groot als de Kalverstraat.
Jeanine heeft een hele mooie jurk in een etalage gezien maar onze buikjes beginnen toch ook weer een beetje te knorren, dus eerst maar een broodje "Subway " scoren.
Nadat we het broodje hebben genuttigd terug naar de winkel van de jurk, maar..................... Helaas net gesloten !! Oeps, jammer!
Dan maar eerst ff naar de Nobbies kijken voordat we naar de pinguïns gaan.
Naar het uiterste puntje van het eiland gereden en daar naar het Nobbies centrum gekeken en rondgelopen langs de kustlijn.
Echter niet 1 Nobbie gezien, wel heel veel vogels die daar aan het broeden waren.

Vervolgens zijn we naar de " pinguïns parade" gereden waar ze aan land komen en vervolgens hun plaatsje in de heuvels terugzoeken.
Echter op de weg ernaartoe zagen we een kangaroo langs de weg zitten en op z'n gemak naar ons zat te kijken. Dit momentje konden we niet laten lopen en vastgelegd op foto en video, WoW !

Aangekomen bij de parade hebben we eerst een film gekeken over de kolonie(s) die er waren en zijn daarna richting de tribune gelopen aan het strand.
De weg ernaartoe leek het wel of wij de parade waren want een hele groep mensen die, net niet rennend, achter elkaar aanlopen leek verdacht veel op de pinguïns parade!!
In totaal zaten er wel een 2000 mensen op de tribune te wachten tot het donker werd en de pinguïns uit de zee zouden komen en het land op zouden gaan.
Het lange wachten werd uit uiteindelijk beloond en het was zeker de moeite waard om die kleine beestjes uit de zee te zien komen en vervolgens, al dan niet twijfelend, het land op zien gaan.

Nadat de meeste het land op waren gegaan zijn we weer terug richting het centrum gelopen en langs de hekken liepen onze kleine "vriendjes" op enkele centimeters van ons langs het hek naar boven. Dit was echt een moment dat dit echt super en ongelofelijk was, zo dichtbij !
Zeker als er dan ook nog een "fluffy baby" bijzit !!
Na zeker nog een half uur bij het hek te hebben gezeten zijn we toch maar weer door gegaan richting de auto, alwaar we werden gewaarschuwd om goed onder de auto te kijken of er toch niet 1 stiekem onder was gekropen om zich te verschuilen.

Nadat we de check hadden gedaan zijn we aan onze terugreis van ongeveer 2 uur begonnen in het donker. ( weer een nieuwe ervaring om in het donker te rijden en dan ook nog links !)

Bij ons hotel in Melbourne aangekomen,konden we door de indrukken die we deze dag weer hadden opgedaan nog niet slapen, dus wat doe je dan om 01.00 uur ..................
Inderdaad, nog ff een pizza scoren, hahaha!

Nadat we deze hadden genuttigd zijn we moe maar voldaan gaan slapen.
Het was wederom een super dag ! Trustuh

Ps we mochten van de parade geen foto's of films maken, maar ik heb er toch stiekem 1tje gemaakt, sssssst!

• 19 Januari 2017 - 14:11

Johan Hermans:

Dag Jeanine en Glenn,

Ik zie het reisverslag weer binnenkomen dus ook maar meteen gelezen.

Op de kaart lijkt dit een lange reis om pinguïns te spotten maar die heb je dan ook wel gezien.

De foto's en de video houd ik tegoed, die zijn nog niet geupload.

Voor straks welterusten (het is hier do 19-01 / 14.10 uur).

Met groeten,

Johan Hermans

• 19 Januari 2017 - 14:55

Piroschka:

Fantastisch zeg! Ik geniet van jullie verhalen!
    Veel plezier in Sydney..zeker even een boottocht maken hoor! Echt de moeite waard!

xx Ilse en Piros

• 19 Januari 2017 - 17:19

Theo En Morna:

Wat kunnen jullie toch het reisverslag leuk vormgeven met grappige verhalen en mooie foto's.

Het is toch prachtig om zo dicht bij de natuur te zijn.

Lieverds, geniet nog van de laatste dagen in downunder.

dikke kus en tot het volgend reisverslag.

Theo en Morna

• 20 Januari 2017 - 00:13

Peter En Fifie:

Lieve jeanine en glenn
    Jaja...daar verschijnt een reaktie op jullie blog