'terug in de tijd........' - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu 'terug in de tijd........' - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

'terug in de tijd........'

Blijf op de hoogte en volg Glenn

05 Januari 2017 | Australië, Kangaroo Island

Na een goede vlucht hebben we voet gezet op Adelaide airport, nadat we een tussenstop van 2 uur hadden gemaakt op Dubai.
Bij binnenkomst op Adelaide is er strenge controle op etenswaren, die mogen niet worden ingevoerd. Glenn had er aan gedacht om "Old Amsterdam" in het vliegtuig weg te gooien, maar .......
Bij de vlucht naar Dubai kregen we een lekker "toetje", dat in de handbagage verdween. Bij de douane aangegeven alleen kauwgom bij te hebben!!!
Alle spullen door de check, bleek dat er in de handbagage toch iets zat.
Het toetje!!! de aardige medewerkster zei voor deze keer het door de vingers te zien, maar dat er een boete op staat van 300 Dollar!!

Per taxi naar het hotel in Adelaide. Perfect gelegen in de het centrum van de stad. Ibis Hotel, 122 Grenfell Street, Adelaide CBD.

Mooie kamer op de zevende verdieping, lekker douche en naar buiten.

Tot onze verbazing was het op deze 1e dag van het nieuwe jaar erg rustig in het centrum. Bij Hungry Jacks nog wat kunnen eten, maar verder was als uitgestorven op een aantal zwervers na.
Lekker gaan slapen.

2 januari 2017

De stad verkennen per (gratis) city connector door het gehele centrum van Adelaide. deze dag is hier ook een nationale feestdag, zodat alle bezienswaardigheden en winkels gesloten zijn. Toch op verschillende plaatsen gaan kijken, Victoria Square en China Town.
Ook uitgestapt bij de Botanic Gardens om een bezoekje te brengen aan het (gesloten) wijnmuseum.
Weer op de bus gestapt, deze bleek een bus te zijn met een normale dienstregeling in plaats van de gratis shuttle.
Buiten de stad uitgestapt en als gipsy zitten wachten bij de bushalte aan de overkant, waar geen bus meer kwam. Na een half uur te hebben gewacht stopte er een auto midden op de weg, ging in de achteruit en stapte uit, legde haar jasje op de achterbank, haar tasje in de achterbak en sprak ons aan om een lift te geven nar het centrum. tevens nog een verontschuldiging voor het "oude autootje". Super lief!!! kom je bij ons niet tegen!!!
Terug in Adelaide bij China Town heerlijk gegeten. Zeevruchten met rijst en extra wokgroente van broccolli en paksoi. Terug in hotel lekker douche en gaan slapen.

3 januari 2017

Bezoekje aan China Town, daar ontbijtje op. kijkje op de Central Market, en vanuit Victoria Square op de tram naar Glenelg gegaan. Hier is Glenn in 2005 geweest met de Police en Fire Games. Erg mooi stadje en schoon strand. Er is hier wel een boulevard met winkeltjes en restaurantjes, maar geen strandtenten op het strand. Heerlijk in de zon gelegen, over de boulevards gelopen en na een koffie en een ijsje gelopen naar de plek wat Glenn dacht dat heel dicht bij was.
Herinneringen opgehaald en langs de haven met erg mooie jachten gelopen naar de plek waar Glenn met de politieclub destijds verbleef.
Even een duik in het zwembad genomen en toen met de bus terug naar Glenelg centrum. Vandaar met de tram weer terug naar Adelaide.

Vermoeiende maar erg leuke dag. even rusten douche en weer op pad.

Aan de rechter zijde van de Rundle Mall (winkelstraat) is een gezellig stukje centrum met terrasjes en eetgelegenheden. Lekker gegeten en nog een rondje door de binnenstad gemaakt.

4 januari 2017

Na 3 nachten in het Ibis hotel te zijn geweest, koffers weer gepakt en is het tijd om de huurauto op te halen. Midden in het centrum en dan nog links rijden ook!! Jeanine blijft met koffers in de lobby en Glenn haalt de auto op!!!

Samen op weg, erg wennen dat links rijden en nog erger om mee te rijden.

Bij elke bocht naar rechts gaan de ruitenwissers aan. Maar goed dat het een automaat is.

Over de mainroad richting Angaston Vineyards Motel, 751 Stockwell Road te Angeston.

Een taxi geboekt voor een midagje "wijnen".

de taxivrouw liet ons eerst een uitzicht over de valleys zien.

Een bezoek gebracht aan de Barossa Valley en de nodige wijntjes geproefd.

1e was bij Rockford wines erg cosy, zeer vriendelijke mensen en toch alle persoonlijke aandacht. Witte wijn gekocht.

2e was Grant Burge Wines, mooie lokatie maar minder gezellig.

3e was Hemera Wines, mooie drukke locatie en heerlijk witte port op.

4e was 1847 Winery /Chateau Yaldara, echt een kasteeltje, niet druk, maar wel veel oorkondes van de beste wijnen. heerlijke port geproefd van o.a. 5/10/ 20 jaar oud.

5e was Kellermeister Wines, super lokatie en naast lekker wijn ook en erg lekkere koffielikeur.
Super vieuw met uitzicht over de bergen en wijngaarden!!!!

Met de taxi chauffeuse boodschappen gedaan voor het avondmaal.

"Eventjes" een dutje gedaan, en 2 uur later gestart met de BBQ met uitzicht over de wijnvelden.

Moe maar voldaan gaan slapen na een erg mooie dag.

5 januari 2017

Optijd opgestaan en met de auto vanuit Barossa Valley richting Gangeroo Island over de B34. Binnenwegen gepakt waar het een stuk nog mooier is dan het andere. Onderweg een ontbijtje genuttigd en verder op weg.
Een weg met veel "achtbaan effecten" maar het linksrijden gaat Glenn steeds beter af. Het "regent" minder vaak in Australie!! Bij het Informatiecentrum in Hahndorf een kaart van de weg gehaald als voorzorg als de batterij van de ipad leeg is. Bij het informatiecentrum in Yankalila door Debbie zeer goed geholpen en naar het boeken van de ferry richting Kangeroo Island verder op weg naar Cape Jervis.

Om 16 uur de Ferry naar Kangeroe Island over een woeste zee voor een tocht van 45 minuten. Jeanine bleef maar rustig zitten, had last van de schommelingen. Aangekomen op Kangroo Island, boodschappen gedaan en na 60 km aangekomen op ons verblijf in Island Motel Kingscote, 4 Telegraph Road. Spullen uitgeladen en een rondje langs de kustlijn gelopen, waarbij tot onze verbazing pinguinnesthuisjes langs de kustlijn staan opgesteld, waar de pinguins de eieren kunnen uitbroeden.

Terwijl ik Jeanine ben begonnen met het blog bij te werken is Glenn aan het BBQen voor het avondeten.
Het toevoegen van de foto's lukt nog niet, dus gaan we de hulplijn Ruben inschakelen. Die houden jullie nog te goed!!

Wij gaan nu een biertje pakken!!
Het verslag wordt vervolgd!!!!

• 05 Januari 2017 - 13:56

Johan Hermans:

Dag Jeanine en Glenn,

Met de goede naam heb ik nu toegang tot het reisverslag, leuk om op die manier jullie belevenissen te kunnen volgen.

Het relaas komt op mij over als ontspannen genieten, ga zo door !

• 06 Januari 2017 - 07:36

Piroschka:

Lieverds!
    Zo leuk om jullie ervaringen te lezen! En met de wijnvelden..alsof ik er weer even ben:)
    Geniet en ik blijf jullie volgen!

xx Ilse en Piros

• 10 Januari 2017 - 19:13

Morna En Theo:

Lieverds,
    Wat leuk om jullie zo te zien genieten van al het moois en lekkers.
    hugs en kusjes van morna en theo