2e day kangaroo island - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu 2e day kangaroo island - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

2e day kangaroo island

Blijf op de hoogte en volg Glenn

08 Januari 2017 | Australië, Kangaroo Island

Halleekes, Jeanine is nog drunk bezig met haar haren te wassen dus ben ik maar alvast weer begonnen met het verslag.

Zaterdag 07 januari 2017
Vandaag is het de tweede dag dat we op kangaroo Island rond gaan rijden.
Als eerste hebben we vandaag het wildlife park op het programma staan, dit is weer een stukje de richting van de noordkant waar we gisteren zijn geweest, maar dat mag de pret niet drukken.
Verder gaan we vandaag de zuidkant bekijken.
Het wildlifepark is een park met diverse dieren, van kangaroo tot en met krokodillen, slangen en natuurlijk Koala's !! Dit zijn echt beesten die je zo in je koffer zou willen stoppen en meenemen naar huis !
Buiten de koala's zijn we ook in het gebied van de kangaroo's geweest waar ze vrij rondliepen en waar je ze uit je hand te eten kon geven. ( als je het maar rustig deed en geen wilde bewegingen maakt)
Ook deze beestjes hebben een hoog knuffelgehalte net als de koala's. Na wat fotomomentjes zijn we weer vertrokken uit het park en zijn richting de zuidkust gereden, richting Penneshaw.

Nadat we de rit over bergen en dalen hadden gehad wachtte ons een nieuwe uitdaging om offroad richting enkele mooie strandjes en wijnproeverijen te komen.
Vanuit Penneshaw zijn we een zandpad opgereden om richting de wijnproeverij van Dundley te gaan. Dit was een stoffige rit de bergen in maar dit was zeker de moeite waard gezien de heerlijke wijn maar zeker voor het adembenemende uitzicht vanaf het terras! Zie foto's !!!

Volgende stop werd een strandje Antechamber Bay genaamd. Dit strand was ook weer niet super vol maar wel in trek bij surfers.

Over de 'dirty way' verder naar het uiterst rechtse puntje van het eiland. De vuurtoren op Cape Willoughby. Het is een mooie klassieke vuurtoren, helaas was er gezien het tijdstip geen gelegenheid meer om de toren te beklimmen. Verder de 'dirty road' over naar het smalste stukje van het eiland, het strand aan Pannington Bay. Erg mooi strand waar in verhouding wel enkele mensen aan het wemmen waren. Ook hier weer helder blauw/ groen water, elke keer opnieuw een verbazing!!!
Voor het weten is de middag al weer ver voorbij en gaan we weer richting Kingscote. Op advies van de eigenaresse van het verblijf bij het beste Fish en Chips restaurant eten gaan halen en lekker op het terras in het verblijf gegeten.

Het was tijd om met de kaart van het vaste land en de iPad de lange kust route te gaan inplannen.
Zondag nemen we om 11.30 uur de Ferry naar het vaste land.

8 januari 2017

Op tijd de wekker en na een laatste karig ontbijtje weer op weg.
De laatste 60 kilometer op Kangeroo Island worden afgelegd en nemen de Ferry naar het vaste land. De zee is een stuk rustiger dan op de heenweg. Voor we aankomen bij Cape Jervis zien we voor de Ferry een dolfijn in de zee voor de boot. De dolfijn laat zich twee maal zien. Rare gewaarwording dat die hier zo zwemmen. Op het vaste land rijden we naar het plaatsje Victor Harbor, een soort Knokke bij ons. Een sfeervol dorp met veel mensen op de been, veel mooie motoren staan in het centrum en er is een soort van kermis en braderie. We zijn met een paardentram over een smalle brug naar Granite Island. Terwijl we op de tram aan het wachten waren voor de terugreis kwamen er opnieuw voor de kust twee dolfijnen zwemmen, die zich samen een aantal keren lieten zien. Terug naar de auto om de rit te vervolgen naar de volgende slaapplek, Meningie, hier zo'n 180 kilometer vandaan. De weg ging langs Strathalbyn richting Wellington waar we via een bontje langs het Lake Alexandrina richting Meningie rijden. Aangekomen bij het geboekte Meningie Waterfront verblijf, buiten het uitzicht viel het niet erg bij ons in de smaak. Toch de sleutel opgehaald en de kamer " bewondert", de dode vliegen waren van buiten te zien op het badkamerkozijn, en het was een hok 3,5 bij 5. Op weg naar de supermarkt kwamen we langs een ander motel Lake Albert Motel, gesproken met de eigenaresse en vanaf vandaag was er weer plaats om te slapen. Teruggegaan naar Waterfront en gezegd dat we daar niet wilde verblijven met een excuus vanwege de WiFi die niet goed zou werken!! Gelukkig had liever in de auto geslapen. Weer terug naar Lake Albert Motel en daar waren we van harte welkom. Aan de overzijde van de weg was een BBQ gelegenheid aan het mooi meer, erg schone BBQ plek in een super mooi park. Lekker gaan bakken maar voordat het vlees klaar was kwam er een hele zwerm witte papegaaien in de bomen zitten en maakte veel kabaal. We hebben besloten om ons vlees onder de overkapping te bakken en lekker rustig te eten bij ons verblijf.
Weer opnieuw een mooie dag beleefd, we gaan zo slapen, morgen en tocht van ruim 300 km voor de boeg naar Mount Gambier.

• 09 Januari 2017 - 08:53

Johan Hermans:

Dag Jeanine en Glenn,

Terwijl het bij jullie al weer maandagmiddag is, heb ik net het reisverslag van zondag gelezen.

Vanavond ga ik de foto's bekijken.

Ik vindt het leuk om op deze manier de reis te kunnen volgen.

Bij ons alles goed, ik heb gisteren Marijn van de Laar mee uitgezwaaid, was een lange zit, bijna 2 uur.
    Ik heb de receptie maar laten lopen (volgens mij werd alleen maar spa uitgeschonken, wel met de keuze tussen blauw en rood).

Met groeten,

Johan Hermans

• 10 Januari 2017 - 19:41

Morna En Theo:

het heeft wel even geduurd voor dat wij reageren op jullie mooie reis, maar we waren grieperig en heel erg druk met alle feestdagen, logees, etc. maar nu is het des te leuker om jullie prachtige reisverslagen en aandoenlijke foto's te bekijken.

lieverds, nog een mooie voortzetting van de reis !

xxx en hugs