Grampians - Reisverslag uit Grampians, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu Grampians - Reisverslag uit Grampians, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

Grampians

Blijf op de hoogte en volg Glenn

13 Januari 2017 | Australië, Grampians

11 januari 2017

Na een heerlijk ontbijtje in het centrum van Port Fairy zijn we onder weg naar The Grampians, een rit van 160 km de bergen in.

Rond omstreeks 12 uur aangekomen in Halls Gap bij het informatiecentrum. Navraag gedaan over de wandelmogelijkheden en een plattegrond van het wandelgebied op THE Grampians gekocht. Tijd voor een ijsje en op weg naar ons verblijf " The Grampians View cottages and units", een leuk park met huisjes met natuurlijk alle mogelijkheden voor een BBQ.
Op advies van de eigenaar boodschappen gedaan in Stawell gezien de hoge prijzen in de plaatselijke supermarkt, 25 km verderop.
Weer terug bij het huisje, spullen uitgepakt en na een korte drinkpauze de wandelschoenen aangetrokken. Verder met de auto de berg op om de verder te voet een kijkje te nemen vanuit een uitkijkpost naar de MacKenzie Falls. Een prachtig uitzicht maar we zagen vandaar dat het mogelijk was om ook onder aan de waterval te komen. Van het beginpunt zo'n uur afgedaald naar de waterval! Zeer mooie plek waar ondanks de waarschuwingen toch een aantal mensen een duik in het water namen. Het was erg warm met een temperatuur van ongeveer 38 graden, maar heerlijk om lekker buiten te zijn. De lucht van de bossen is heerlijk, daar kunnen geen geurstokjes van de Rituals tegenop!!! Naar een pauze en een sinaasappeltje weer terug de berg op! Erg vermoeiend maar een zeer geslaagde wandeltocht.

Op de terugweg de berg af een stop gemaakt op de Reed Lookout, om vandaaruit een wandeltocht te maken naar THE Balconies. Dit is een tocht van ongeveer 1 uur heen maar de was gelukkig een vrij vlakke tocht in vergelijking met The MacKenzie Falls. Na een inspannende middag en begin van de avond, heerlijk voldaan naar ons huisje, lekker een douche genomen en gaan BBQen.

12 januari 2017

Gezien de hitte van gisteren, om 8 uur de wekker gezet om optijd aan de lange wandeling te beginnen.

Om 9 uur in de auto opweg naar Wonderland Carpark om vanaf daar te beginnen aan de lange tocht.

Het is de Pinnacle route door de Grand Canyon, een lange tocht met een hoogteverschil van 280 meter, een tocht van 2,5 uur heen! In de Grand Canyon nog even gekeken naar een groep die aan het abseilen waren. Het is een mooie wandeltocht met veel klimwerk, het is echt heel hard werken om "boven" te komen. Maar met een bananen stop en een aantal drinkstops is het ons gelukt om via The Silencestreat de top te bereiken. Het uitzicht is adembenemend mooi en niet te omschrijven!! Zie foto's. Na een gesprekje met een drietal studentes en een ouder echtpaar uit Nederland, weer terug op weg naar de auto. Een beetje schrik voor de afdaling, gezien gisteren door de warme de zool van mijn sportschoen geheel is losgelaten en dus zonder profiel de rotsen af moet. Gelukkig gaat, dank zij de helpende hand van Glenn alles goed en komen we moe maar voldaan aan bij de auto.
Glenn heeft een beetje last van verzuring in zijn rechterbeen omdat die spieren meer belast worden dan in zijn linkerbeen gezien de rugklachten, maar verder blij met het afgelegde resultaat.
Terug in het huisje gedoucht en beide in slaap gevallen! Toch veel inspanning geweest! Tijd voor een heerlijk terrasje in het dorp!
Het was weer een heerlijke dag.

• 13 Januari 2017 - 14:54

Johan Hermans:

Dag Jeanine en Glenn,

Jullie bent lekker bezig en wat een mooie foto's weer, ga zo door.

Met groeten,

Johan Hermans

• 14 Januari 2017 - 22:14

Theo En Morna:

Lieverds, schitterende foto's, maar wel erg griezelig, zulke hoge rotsen!

Ben voorzichtig, blijf genieten en heel veel dank voor jullie reisverslagen.

dikke kus en hugs,

Theo en Morna