Australian Open - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu Australian Open - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Glenn Bordes - WaarBenJij.nu

Australian Open

Blijf op de hoogte en volg Glenn

18 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Vanmorgen om 06 uur opgestaan om optijd in Melbourne aan te kunnen komen zodat we de wedstrijd van 11 uur kunnen meepikken van Kiki Bertens.
Het weer is heel goed en de zon is als erg warm dus dat wordt nog wat vandaag.
Onderweg naar Melbourne is het al erg druk op de weg (M1) maar alles rijdt goed door en we zijn blij dat we optijd zijn vertrokken. Het is we ff wennen van de rust op de Great Ocean road, waar je af en toe een auto tegenkwam en de drukte van een wereldstad als Melbourne.
Aangekomen in de Spencerstreet 300, wederom een Best Western hotel, hebben we de auto in de parking gezet en zijn met de tram naar het terrein van de australian open gegaan. Alle trams in het centrum zijn ook hier gratis en je kunt je dus ook heel makkelijk en gratis verplaatsen.
Aangekomen op het tennispark, waar we voor de deur stopten met de tram, eerst ff onze ground pass opgehaald en daarna nog een uurtje voor de toegangsdeur gestaan om binnen te mogen.
Iedereen in relaxt en ondanks de warmte is de stemming goed en heeft iedereen zin in deze eerste dag van de AO.

Nadat om 10 uur de poorten open gingen zijn we richting courtnr.13 gelopen waar de wedstrijd van Kiki zal worden gespeeld.
Het is ongelofelijk te zien zien hoe groot dit evenement is en hoeveel mensen hieraan (vrijwillig) aan meewerken.
Ook is het opvallend dat hier overal gratis waterputten zijn om flesjes te vullen met koud water, dit zou in Nederland allang commercieel zijn uitgebuit.

Het blijkt dat er veel Nederlanders op de wedstrijd zijn afgekomen en het is een gezellige boel en ook zijn de Paul Haarhuis en Jan Siemerink aanwezig. Ff met die gasten gepraat en onze ervaringen in Australië met hun gedeeld. Haarhuis heeft een soortgelijke rit gemaakt als ons en kletsen er goed op los, dit zijn overigens zeer toffe en gezellige gasten. Zeker toen er een verslaggever van de telegraaf bij ons kwam staan en vragen wilde stellen en zij hem verwezen naar mij, whaaaaaa !
Hij stelde zich voor en vroeg of er nog nieuws was, als een goed acteur zei ik dat er op dit moment geen nieuws was en verder geen commentaar,
Haarhuis zvertelde hem dat er vanavond een persmoment zou komen ivm de Fed-cup.

De wedstrijd van Kiki was heel spannend maar helaas kon ze de wedstrijd niet naar haar toe trekken en verloor ze in 2 sets, terwijl er meer ingezeten had voor haar.

Daarna nog diverse wedstrijden bezocht en over het evenemententerrein gelopen met als volgende hoogtepunt de wedstrijd van Nick Kyrios, Australische nieuwe tennis sensatie !
Na 12 uur op de AO te zijn geweest met de tram weer opweg naar het centrum en vervolgens nog een lekkere wandeling gemaakt naar ons hotel waar we nog moesten inchecken.

Moe maar weer voldaan gaan slapen na deze geweldige dag!
Overigens niet gelijk gaan slapen want Jeanine was bijna jarig, gezien de Australische tijd!
Dus om 12 uur nog ff "lang zal ze leven" gezongen voor mijn "Sarah"!

• 18 Januari 2017 - 17:42

Johan Hermans:

Dag Jeanine en Glenn,

Ik wist niet dat jullie tennisliefhebbers waren maar zal de Telegraaf nog eens doorspitten en zoeken naar het verslag van die journalist.

Op 17 januari heb ik een aantal keren proberen te bellen maar kreeg geen aansluiting op het nummer van Jeanine, dan nog maar langs deze weg: Van harte gefeliciteerd !

Ik ben benieuwd naar jullie indrukken van Melbourne en wacht de foto's af.

Toevalligerwijs komt Tanja thuis met enthousiaste verhalen van een collega die de afgelopen weken in zuid Australië is geweest en een vergelijkbaar programma heeft gedaan.

Ben voorzichtig en nog hele fijne dagen.

Johan Hermans

• 18 Januari 2017 - 20:57

Theo En Morna:

Hallo lieverds,

Hallo lieverds,

Wat leuk om op het A.O. te zijn, samen met Haarhuis,etc. en Kiki te zien tennissen, uniek !
    Wij moeten het doen met kijken vanaf de groene bank in de TV-room.
    Theo zag vandaag Federer in topvorm de jonge Australier Rubin verslaan wat een grote sportman.

Jammer dat alle Nederlanders er al uit zijn, maar ja.... jullie hebben enkele van onze Nederlandse sportgrootheden ontmoet en gesproken. Glenn voelde zich een beetje gestreeld de Nederlandse sportjournalist in Australië te zijn. Goed gedoan menneke !

Nogmaals gefeliciteerd met ""Sarah"", wij hebben er al op gedronken en de selamatan komt nog.

Dikke kus, hugs en voorzichtig....

Morna en Theo